• Home

nedeľa, 14. júna 2015

Get to know my faves- OUAT

Ahojte!
nebola som si istá, či urobiť playlist, alebo movie tips, tak som sa rozhodla urobiť niečo ako novú rubkriku "Get to know my faves" (prišlo mi to ako hardcore english, takže asi ani nebudem riešiť, či je to gramaticky správne, snáď áno). Kde budem písať o skupinách, seriáloch filmoch, koláčoch... alebo hocičom inom, do čoho som sa zamilovala. Budem rada, keď mi napíšete do komentára, či by vás takáto rubrika zaujímala, alebo sa mám ubrať viac kozmetickejším smerom :)

Chcela som písať o Reing, ktorý som zhodou okolností včera pozerala a presne o polnoci skončil scénou, kde pod Marynou posteľou ležal duch s vrecom na hlave, s vyrezanými dvomi dierami a pozeral sa samozrejme priamo na mňa. Všetci už spali a ja som tak chvíľu sedela- "shit, bolo mi toto treba?" ale spala som prekvapivo pokojne. Ale keby som písala o Reign hneď na úvod, OUAT by sa ako môj obľúbený seriál urazil, takže preto píšem o ňom. A tým, ktoré ho nepozerajú, skratka asi veľa nepovie, takže dnešný článok je o seriály

Kde bolo, tam bolo


Rok vydania: 2011-(natáčanie pokračuje začiatkom júla)
Série: 4
Herci: Ginnifer Goodwin, Jennifer Morrison, Lana Parrilla :3, Josh Dallas, Robert Carlyle, Jared Gilmore, Meghan Ory, Colin O'Donoghue, Emilie de Ravin, Sebastian Stan :3
Scenár:  Adam Horowitz, Edward Kitsis
Žáner: Fantasy / Dobrodružný / Drama / Mysteriózní / Romantický / Rodinný (definícia z csfd.cz, verím, že pomohla :)


Obsah (bez spoilerov)
1. séria
Postavy zo čarovaného lesa (Snehulienka, Červená čiapočka, Popoluška atď.) sú Zlou Kráľovnou zakliate a prenesené do mestečka Storybrooke (v našom dnešnom svete), kde ale zabudnú na svoje rozprávkové životy a žijú ako normálny ľudia (učitelia, opravári, servírky...) a majú normálne problémy (ale taký celkom podstatný fakt- nestarnú. Avšak tesne pred tým, ako boli poslaní do tohto sveta, Snehulienka a Krasoň vyslali svoju novonarodenú Emmu Swan čarovným stromom, aby unikla kliatbe a zachránila sa. A narodí sa jej syn Henry, ktorého (keďže je vo väzení) si nechá zobrať a adoptuje si ho Zlá kráľovná. Ten si ju ale nájde, a tu to začína byť na štýl OUAT a síce absolútne, nemožne zamotané....

2.séria
Postavy vedia kto sú, Emma a Snehulienka s však dostanú späť do začarovaného lesa, pomáhajú im Mulan a Ruženka, ale stretnú aj Kapitána Hooka, Srdcovú kráľovnú a iných. Chcú sa dostať späť.

3. séria
Dostanú sa (Snehulienka, Emma, Kapitán Hook, Henry, Zlá kráľovná, Martinko Klingáč) do Neverlandu a Emma musí zachrániť Henryho, lebo ho chce Peter Pan zabiť. Všetky postavy sú poprepájané, takže kto je v skutočnosti Peter Pan je asi najväčší plot twist, v celom seriály, asi preto mám 3. sériu najradšej.

4.séria
FROZEN.
 


Keď rozprávkové bytosti nepoznajú naše veci...
 





Celý seriál je popreplietaný flash backmi do minulosti, takže sponáme bližšie takmer každú postavu.Henryho kniha- kniha rozprávok, kde sú všetci zo storybrooku to celé komlpikuje/objasňuje a Martinka Klingáča (Rumpelstiltskina) som radšej asi nespomínala, lebo bez neho by nebola polovica seriálových problémov a zápletok.

Dúfam, že sa vám úvod do môjho obľúbeného seriálu aspoň trochu páčil a ak máte radi všemožne prekomplikované fantasy veci, alebo jednoducho nemáte čo pozerať, určite to skúste. A ak máte nejaký dobrý seriál, tak sa s ním podeľte, lebo 4. séria skončila, a v lete nemám čo pozerať :D

Katherine

13 komentárov :

  1. Once upon a time miluju! Ještě trochu víc se mi líbil spin off OUAT in Wonderland :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Kde bolo tam bolo je úžasný seriál! :) už dlho som nevidela žiadnu časť, no cez leto by som to rada napravila :)
    http://31shadesofaubergine.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  3. jo, ouat je uplně super! :) spin off z Wonderlandu mi přišel chvílemi slabší, ale i tak mě hodně mrzelo, že dostal jen sérii :(
    a raign mě po čase nějak omrzelo, tak se těším na článek o něm, třeba mě přiměje se k tomu, až bude víc času, zase vrátit :) (nebo jak se znám, tak i před tím, než bude víc času :D )

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Spin off sa mi tiež až tak veľmi nezdal, ale asi preto, že sa mi nehodil cast :D A reign som na prvých dieľoch a radšej by som videla viac akcie, ale určite sa na článok dostane, lebo hlavnú herečku zbožňujem :) a tiež na všetky tie seriály nemám nejako extra (alebo trochu) čas, ale tak závislosť je závislosť :D

      Odstrániť
  4. Once upon a time milujem, no už to veľmi nepozerám. Všetky tie ich rodinné vzťahy (kto je koho mama, babka, dcéra...) sú tak zamotané, že keď sa ich snažíme rozmotať, dosť sa na tom smejeme, čo z toho vznikne. Okrem toho sa mi veľmi páči celá atmosféra seriálu. :))

    Myslím si, že táto rubrika je fajn, celkom sa teším na ostatné články, podľa mňa je dobré takéto pridávanie tipov pre ostatných. :))

    DominicaLand

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tie rodinné vzťahy sú fakt top :D A vekové rozdiely.... Ale tá atmosféra je veľmi príjemná, nemôžem sa dočkať 5. série :) A to som vážne veľmi rada, lebo takéto články ma tiež veľmi bavia :)

      Odstrániť
  5. OH musim zkouknout 4. ani nevim kde jsem zkoncila !
    dreammorebabe

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Miluju to a proto si nemůžu přečíst úplně vše! :D Nechávám si většinu dílů na prázdniny, tak aby jsi mi tu něco nevyzradila :P. Každopádně se nemůžu už dočkat ♥.

    http://es-veronica.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To by som nerada, aj mňa to vždycky tak strašne naštve :D A tiež si nejaké nechávam na prázdniny, už sa na ne veľmi teším :)

      Odstrániť
  7. Neboj, je to gramaticky správně! :) Jinak ano, já bych takovéto články uvítala, protože jsou pro mě velice inspirující, protože většinou věci z článku neznám, jako například tento seriál neznám, ale ráda se na něj podívám :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ešte že tak :D A to sa veľmi teším, že by niekoho také článke zaujímali :)

      Odstrániť
  8. První série mě naprosto nadchla, bylo to nové a tak nápadité! Bohužel ta kvalita prostě jde dolu a "evil queens" mě třeba fakt vůbec nebavily. Je to samozřejmě dáno tím, že v prvních dvou sériích nám pořád mohli ve flashbacích dávat něco "nového", ale teď už známe skoro celý příběh ze Zapovězeného lesa a tak se děj musí odehrávat více v současnosti a ono jedno město tomu nedává moc prostoru.. Ale na další sérii samozřejmě koukat budu, jednak vážně chci vidět Reginin happy end a jednak zlá Emma má potenciál :)
    Takovéhle články jsou určitě super, něčí "nej" může být dobrý tip pro ostatní :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ty jo, na to se asi podivam :) Snad najdu nekde na netu dostupnou prvni serii :)
    Lenny Mali i Danmark

    OdpovedaťOdstrániť