• Home

streda, 5. augusta 2015

Čachtice, Smolenice a Beckov


Ahojte!
toto leto som sa veľmi tešila na pozeranie slovenských hradov. Zatiaľ som videla 3. Lebo Bratislavský sa mi tak nejako nepočíta. Najviac som sa tešila na Čachtický, o ktorom som tento rok robila v škole aj projekt ako o obľúbenom hrade (čo mi učiteľka veľmi milo zrušila, keď som sa prekecla, že som tam nebola, ale nevadí...). A Beckov a Smolenice sa tiež pošťastili, takže dnešný článok budú fotky a to, aký dojem na mňa hrady spravili.

Čachtice.
Začnime tým najlepším. Vstupné je zanedbateľné, euro alebo dve. Najviac ma uchvátil výhľad z tohto okienka ktorý smeroval- vlastne nikam, ale aj tak sa mi páčil. A ovca. Ktorá nemám poňatie, čo tam robila. Boli tam fakt super informačné tabuľe, na ktorých boli veci, ktoré som ešte nikdy nepočula. Napríklad to, že ženy ktoré pomáhali Alžbete boli upálené na hranici a predtým im vytrhali prsty. Čo je samozrejme hnusné, ale nevedela som to....
Takže určite odporúčam sa tam ísť pozrieť :)



Smolenice.
No dobre, asi pôjdeme od najlepšieho k najhoršiemu. V Smoleniciach som už bola, a už vtedy ma štvalo, že to má celý rok "prenajatý" fakulta... fyziky? biológie? to si fakt nepamätám, ale stále mi vadí, že nejaký vedci tam môžu hocikedy prísť ako do hotela- do kultúrnej pamiatky- a normálny ľudia iba dva mesiace do roka, prehliadka asi 1/10 hradu, lebo zvyšok sú "izby". A vlastne aj to by som nejako prekonala, keby tá 1/10 hradu bola nádherná tým starovekým spôsobom. Lol, nie. Čakala som niečo, čo aspoň pripomína starožitnosť, a nie taký ten škaredý nábytok zo 70tych rokov.
Ale aby som netvrdila, že sa o to nestarajú, bola tam výstava kočíkov a vystrihnutých papierových hradov a autíčok. Poučné.








Beckov.
Tak jasné, je pekný, ale trochu ma zabilo, že po hrade boli vyvesené obrázky anakondy a nahých černochov niekde z Afriky, lebo hrad sponzoruje cestovná kancelária.
A áno, v strede hradu (zrúcaniny) je kaviareň, ale to je asi normálne....
A hrad je sám o sebe pekný, ale už pár metrov od neho (dole) sú domy, takže výhľad nič moc.
Ospravelňujem sa, ale foťák som tu nemala a mobil sa vybyl, tak iba foto z internetu-

http://sacr3-files.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/_processed_/csm_Beckov%2520-%2520hrad_2_fe7faddd30.jpg

Tu som vážne nechcela vyndať všetkým slovenským hradom (aj keď to tak pravdepodobne vyzerá), Čachtice, Devín a Červený kameň mám veľmi rada, ale ak je na hrade niečo nevkusne zariadené, samej mi to príde ako "typicky slovenské". A to mám rada Slovensko, aj slovenské hrady, tak si neviem predstaviť, ako na to môžu reagovať turisti z iných štátov...

Ktoré slovenské hrady sa vám páčia? A ktoré naopak nie?

Katherine

13 komentárov :

  1. Pekné fotky :) tak mne sa najviac páčil Oravský hrad a neviem prečo,ale nepáčil sa mi Trenčiansky hrad.
    LelaLeenaBlog

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Taky bych nejraději někam vyrazila a klidně i na to Slovensko, tam je krásně :3. Na žádném hradu jsem u Vás ještě nebyla, takže snad se mi poštěstí někdy :).

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja idem o týždeň navštíviť Bratislavský hrad, tak uvidíme, či sa mi bude páčiť. Ale mne sa viacmenej páčia všetky hrady (nie zrúcaniny) pre ich vôňu (alebo puch?haha). Vždy keď prídem na hrad, tak sa nadychujem tej úžasnej atmosféry ktorá tam prebýva.
    Girl Who Is Obsessed | girlwhoisobsessed.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Fotky jsou nádherné a koukám, že výhled je opravdu překrásný. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Já na Slovensku byla akorát na hradě Devín, ale nic moc. Nejraději chodím po zámcích a taky bych nejraději šla všude i mimo vyznačené trasy obhlídky.
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Hezké fotky, mě teda chození po hradech moc nebaví, když už tak zámky, ale ty se mi pak taky slijou v jeden stejný :D ale jako výlet je to super :)
    Young, wild and free

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Krásné fotky:) já na slovenských hradech ještě nebyla:D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Slovensko je krásne a hrady to dokazujú. Už ako sú zariadené kvôli sponzorom, no hmm.. Typické Slovensko, by som povedala.
    SweetSunshine

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Do Čachtic jsem jela hlavně kvůli filmu :) Na Slovensku jsou krásná místa !
    Lenny Mali i Danmark

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ještě nikdy jsem na Slovensku nebyla, víc mě asi lákají Tatry než hrady :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Jsou to nádherné stavby :) Já tohle léto byla jen na jednom hradu/zřícenině u nás v ČR. A na Slovensku jsem byla v první třídě v Bojnicích....ale ten mě jako malou uchvátil ;)
    http://chaoticandglamour.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Nádhera :-) Fakt krásný fotky. Já bych se chtěla podívat na ty Čachtice... :-)
    http://verrygusto.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Nádhera :-) Fakt krásný fotky. Já bych se chtěla podívat na ty Čachtice... :-)
    http://verrygusto.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť