• Home

štvrtok, 22. októbra 2015

Breathe. Relax. Meditate.



Ahojte!
toto je odveci a ak ste veľmi zásadne veriaci, možno vás to pobúri, ale teraz som si spomenula na príhodu, keď nám raz katechet/kaplan/kňaz začal hovoriť "Boh nemá začiatok a nemá koniec. Je..." A kamarát si zašomral "Boh je priamka". A jasné, že som sa začala absolútne nevhodne smiať. Dúfam, že teraz nekrútite hlavou, že aké choré dieťa, keďže o Bohovi sa vtipy nerobia, ale toto mi prišlo fakt vtipné. Ale späť k meditácii.


Ak patrí meditácia medzi vaše koníčky, určite sa vyznáte v takom tom rozdelení čakier, na čo sa pri meditácii zamerať a ako do svojich čakier nazrieť.

Asi vás sklamem, ale ja takto hardcore nemeditujem, ale začala som o tom čítať a to mi pripomenulo, že by som mohla napísať niečo ako "my meditation rutine". A ja tam ešte čakry nekontrolujem a neočisťujem, ale aj tak to pomáha. Takže poďme na to.

Ako prvý krok si zapálim sviečky (tie horia aj inokedy, ale pri meditácii vždy). A možno vám to príde hlúpe, ale veľmi si zakladám na význame sviečok. Zvyčajne potrebujem len tie na energiu, pokoj, alebo pozitívne myslenie... ale keby vás to zaujímalo, tak tu je k jednotlivým farbám všeobecná charakteristika.

Ako druhý krok vypnem svetlo, ak som doma sama aj všetku telku, zavriem okná, proste fakt všetko, čo by mohlo rušiť. Absolútne neznášam hodiny čo nahlas tikajú a zrovna v obyvačke také máme, takže odtiaľ sa čo najviac vziadilim.... Jednoducho- zrušte všetko, čo by vás mohlo rušiť, lebo verte, že bude.

Tretí krok- pohodlnné sedenie ležanie. Dovoluje sa aj ležať, ale veľa ľudí to nabáda na spánok, takže sa odporúča pohodlnene si sadnúť.

Štvrtý krok. Dýchanie. Keď som začala meditovať, a vôbec som nevedela ako na to, použila som taktiku, kde sa trikrát otočí hlava do jednej strany, tri krát do druhej, stále sa pritom dýcha a tak.... ale neprišlo mi to prirodzené, takže odporúčam len jednoducho uvoľňovať telo. Ísť od prstov až k hlave a hrudi, až kým nie ste dokonalo uvoľnená.

A teraz zostáva len dýchať a nemyslieť. Dýchať- môžete si pri tom myslieť, že vydychujete "negatívnu energiu" ktorú si sama predstavujem ako nejaký tmavošedý dym. A vdychovať "pozitívnu" čo môže byť zlatá biela... ale podľa mňa to je hlavne spôsob, ako sa rozptýliť od tej najťažšej veci. Myslenie. Na začiatku som si povedala. Nebudem myslieť na nič- čo je na tom? ale bože, moje myšlienky idú od
"zabudla som jej ukúzať ten nový krikľavý rúž",
"že som si zabudla tú učebnicu čo potrebujem v škole",
"je pravda, že sme nikdy neboli na mesiaci a NASA to scelé sfingovala?"
"kde preboha vezmem peniaze na výlet do L.A.?"

to sú len príklady.... pri meditácii, keď učiteľ začína skúšať a keď ste vo vzpore, minúty idú sakramensky pomaly. Ale všetko čo stačí spraviť je vrátiť sa späť a sústrediť sa na dýchanie.

 2 tipy na záver:
Pustite si hudbu (pomôže nemyslieť a keď si ju dáte v určitom čase, ktorý na meditáciu máte, končíte s hudbou a nie nejakým odveci budíkom)
Táto je super https://www.youtube.com/watch?v=ui-vM1uV4LY

Meditujte minimálne 15min. Najlepšie je ale viac ako 20, keďže som čítala, že vtedy sa mysli konečne podarí menej sústrediť na myšlienky.

Máte skúsenosti s meditáciou? Ako sa najlepšie uvoľníte? :)

Katherine

11 komentárov :

  1. Já se nedokážu uvolnit nic neděláním...Vypnu při čtení, i když se soustředím na text. Když jsem se snažila uvolnit takovým způsobem vůbec nic nedělat a jen dýchat, tak jsem sebou vždy jen vyděšeně škubla a bylo po uvolnění :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ah ja sa nedokážem takto uvoľniť. Asi jedine pri kreslení alebo čítaní :)

    Me and my ART

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak to ma naozaj pobavilo s tým Bohom :-D (bohužiaľ ja nie som veriaca, takže ma to pobavilo ešte viac). Moja mama sa venuje veľmi takýmto veciach,číta o tom veci a sama vie do meditovania padnúť pri slovách ktoré počúva na kazete, ale neviem, mne to nikdy nejako moc nehovorilo :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Meditace mi byla doporučována, když jsem měla těžké období, plné stresu a dalších věcí. Nakonec jsem se k ní nedostala, ale určitě bych to někdy do budoucna chtěla zkusit! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nejsem si jistá, jestli bych věděla jak na to a většinou, když si lehnu nebo v klidu sednu mám nejbouřlivěší myšlení ze všech stran :) Ale chci to zkusit :))
    http://chaoticandglamour.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Super článek! :) Já moc neumím meditovat, ale někdy než usnu, tak moc nepřemýšlím a tak trochu medituji.. Ta hudba je výborná třeba i na učení, nemůžu se učit v naprostém tichu a připadá mi, že i díky takové hudbě mi jde učení lépe do hlavy.
    LoLa G. ♡

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Na začátek... taky bych se začala smát kdyby mi někdo v kostele před knězem při jeho řeči pověděl, že bůh je přímka :D
    No... meditování asi není nic pro mě, většinou když jsem doma je doma i někdo jiný, takže bych neměla ten klid, abych se uvolnila... a navíc bych asi stále nad něčím přemýšlela :D Ale určitě to musí být fajn věc, když budu mít možnost, tak to zkusím a uvidím jestli se dokážu uvolnit :D
    DENYII

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Jednou jsem se takhle uklidňovala před testy, kdy jsem nebyla schopná zpomalit a zaměřit se jen na jedno. A pomáhá to, fakt že jo. Určitě na to měl vliv i fakt, že jsem si pustila perfektní hudbu, při které jednoduše nejde nezrelaxovat. :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Meditáciu som neskúšala ale rada by som.. Vlastne, keď som chodila na jógu, vždy po cvičení sme si ľahli na zem a uvoľňovali sme sa od prstov ako vravíš.. až kým sme sa celkom neuvoľnili.. takže ak je to meditácia, tak som skúšala len som o tom nevedela :D

    Pozývam ťa na GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Tak já si o meditaci můžu nechat zdát, pořád musím na něco myslet :D
    Beauty by K.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ja už som skúšala meditovať ale neviem, asi sa neviem uvolniť alebo čo ale stále musím nad niečím rozmýšlať a vôbec mi to nejde

    Saja Frey blog

    OdpovedaťOdstrániť