• Home

sobota 23. júna 2018

Krakow



Som síce z tých ktoré zbožňujú cestovanie kamkoľvek, ale toto mesto je pre mňa niečo výnimočné.  Asi to poznáte, keď niekam prídete a sála z toho miesta dobrá energia a chcete sa vydať na všetky strany, vidieť všetko a zároveň sa posadiť do nejakej peknej zašitej kaviarničky. Tak to mám ja s jedným z najkrajších miest Európy- Krokowom.



Minule ako školský výlet, tentokrát ako súčasť série workshopov o podnikaní, každopádne úžasný zážitok. Väčšina akcii ktoré sme mali prebiehala V Nowej hute- nie je to úplne centrum historické centrum, ale blízko k nemu. Ak sa ale vy do Krakowa chystáte, odporúčala by som výlet na hrad (obviously), ďalej pristaviť sa pri Mariánskom kostole, kde každú celú hodinu môžete počuť trubača (aj o tretej ráno, jednoducho nemá otváracie hodiny) ktorý v strede skladby prestane hrať na počesť legendy o stavaní veží- vraj sa pri tom dvaja bratia predbiehali (kto postaví svoju vežu skôr) ale jeden začal podvádzať, tak ho druhý (pochopiteľne) prebodol. Nezniesol však potom tiaž svojho činu a na vrchu svojej veže, keď bola dostavaná, sa priznal k svojmu ohavnému činu a taktiež sa prebodol.




Veľmi krásna bola aj vychádzka na bycikloch- veľmi odporúčam, hlavne ak viete byciklovať lepšie ako ja (čo je aspoň trochu) a položila by som život za zmrzlináreň Good Lood. Najväčší must. Menia príchute, ale čo som skúsila Magic stars (chutilo ako Milkyway) a hroznovo-čerešňový sorbet, tak to boli najlepšie zmrzliny aké som v živote jedla.
Taktiež určite zablúdite na Plac Nowy- námestie so stánkami do kruhu, kde určite odporúčam skúsiť Zapiekanku- výborná zapekaná bageta za asi 2,50€ ktorú ale skôr nechajte na obed alebo večeru po dlhom dni, nie je to rozhodne malá desiata alebo jednohubka. Taktiež tu môžete nájsť stánok s antikvariátom (odkiaľ som si napríklad ja odniesla poľsko-nemecko-anglickú rozprávku a poľsko-francúzsky komix, lebo prečo nie). Mám aj odporúčania na veľmi dobrý orieškový likér- Soplica, podávaný s mliekom ale to neviem či sa tak úplne hodí na blog (čert to ber, už je to tu).

Ak ste aj vy tak zaťažený na Krakow, niečo Vás tam zaujalo alebo sa tam chystáte, určite mi dajte do komentára vedieť :)
xoxo Katarina










2 komentáre :

  1. Já Krakow ještě nenavštívila, ale muselo tam být hezky. Tu zmrzlinu bych taky ráda vyzkoušela. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tá fakt stojí za to, keď sa tam vyberieš, určite vyskúšaj :)

      Odstrániť